Relacja ze szkolenia "Wyznaczamy standardy w naszej branży" Ryn, 9 - 11.12.2022 - Newsy - Specjalistyczne i kompleksowe rozwiązania w dziedzinie usuwania azbestu
loader

Relacja ze szkolenia "ECO-POL. Wyznaczamy standardy w naszej branży" Ryn, 9 - 11.12.2022 r.

Historia jak z... filmu!

Gdyby mury Hotelu-Zamku Ryn mogły mówić... opowiedziałby niejedną ciekawą historię.
Między innymi o tym, jak szkolenie "ECO-POL. Wyznaczamy standardy w naszej branży" (9 - 11.12.2022 r.),
w którym wzięli udział pracownicy spółki, rozbudziło zawodową kreatywność i apetyty na wiedzę
z zakresu komunikacji - a także dało początek "azbestowej kronice filmowej".

Integracja i interakcja w średniowiecznych murach

Wszystko zaczęło się w piątek (9.12.) od przyjazdu do klimatycznego Hotelu-Zamku Ryn na Mazurach.
Po obiedzie uczestnicy zgromadzili się w sali konferencyjnej, by poznać trenerów, przedstawić siebie
oraz dowiedzieć się o planowanym przebiegu dwóch dni. Usłyszeli m.in., że szkolenie jest zaproszeniem do integracji i interakcji - a nie teoretycznym "wykładem".

Wieczór upłynął pod kątem poznawania historii Rynu, jedną z atrakcji było zwiedzanie zamku
z przewodnikiem. Uczestnicy słuchali lokalnych legend i odkrywali tajemnice średniowiecznej warowni
w strojach z epoki (XIV wiek), następnie udali się na uroczystą kolację, połączoną z pokazem walk "wojów". Niektórzy z pracowników ECO-POL próbowali swoich sił w pojedynkach z białą bronią, starając się o względy dam dworu. Całości towarzyszyły przyśpiewki i opowieści krzyżackiego komtura.

Dobre praktyki obsługi Klienta i video kreatywne

Następnego dnia (10.12), po śniadaniu trenerzy rozpoczęli spotkanie seansem humorystycznych filmów "biznesowych". Był to pretekst do podjęcia tematu "trudnego" Klienta i przedyskutowania metod jego profesjonalnej obsługi. W podziale na grupy pracownicy ECO-POL opracowywali sposoby reagowania
na różnorodne zachowania Klientów (tzw. ramy dobrych praktyk) - co potem merytorycznie weryfikowali na forum wraz z trenerami. Omawiali też aspekty sprawnego zarządzania zadaniami i wymagające poprawy elementy współpracy pomiędzy poszczególnymi działami.

Była to dobra "rozgrzewka" przed kolejną projekcją video, podczas której uczestnicy (podzieleni na grupy złożone z osób z różnych działów) dowiedzieli się o czekającym ich zadaniu - nakręceniu własnych filmów, pokazujących najwyższe standardy obsługi Klienta - te już wdrożone i te rekomendowane
- w branży gospodarowania materiałami zawierającymi azbest. Każda z produkcji miała określoną konwencję: medyczną, średniowieczną, policyjną, sztuk walki (finalnie zmienioną w "polityczną" :)), adekwatne stroje do wykorzystania, jak również była oceniania przez jury m.in. pod kątem pomysłu, gry aktorskiej, reżyserii, spójności przekazu i klarowności treści.

Zgodnie z planem... filmowym!

Hotelowe pokoje i korytarze zamieniły się w plany filmowe, a kreatywność grup sięgała zenitu. Był
to moment odkrywania nowych talentów - managerskich, aktorskich, reżyserskich, ale także analizowania procesów obsługi klienta i usprawniania komunikacji wewnętrznej. Uczestnicy musieli zarządzić produkcją na poziomie logistycznym oraz narracyjnym, "opowiedzieć" o tym, jak firma buduje
- lub powinna budować - relacje z Interesariuszami. Wszystkie filmy zostały oddane do "postprodukcji"
i odpowiednio zmontowane.

Wieczorem odbyły się uroczyste premiery - wątki humorystyczne filmów sprawiły, że sala konferencyjna rozbrzmiewała śmiechem. Następnie do obrad przystąpiło jury, wyłaniając zwycięzców w kategoriach: "Film roku", "Za całokształt twórczości", "Za najlepszy scenariusz", "Za mistrzowską obsadę". Satysfakcji
z dobrze wykonanego zadania towarzyszyła radość otrzymywania statuetek "Oscarów", przyjmowania gratulacji oraz nagród-niespodzianek. Jak po każdej gali filmowej, tak i po tej odbyło się afterparty. 

Lista wyzwań na 2023

Niedziela (11.12) rozpoczęła się śniadaniem, następnie w sali konferencyjnej trenerzy opowiedzieli
o zarządzaniu zmianami. Dało to podstawę do swobodnej dyskusji o tym, co każdy uczestnik może
u siebie poprawić, aby komunikacja w firmie była sprawniejsza, a realizacja zadań skuteczniejsza.
Tak oto powstała "lista wyzwań na 2023" :).

Dwudniowy cykl szkoleniowy zakończył się obiadem. Z Rynu zostały zabrane wspomnienia, nowa wiedza
i ciekawe doświadczenia. Sprawdzenie siebie w nowych rolach, integracja z kolegami i koleżankami
z rożnych działów, współpraca w grupach, w których na co dzień się nie funkcjonuje stanowi motywację, inspirację i impuls do rozwoju podczas kolejnych dni szkoleniowych.

Gospodarowanie materiałami zawierającymi azbest wymaga specjalistycznego podejścia - nie tylko
w zakresie diagnostyki, wiedzy, sprzętu, pozwoleń - ale także w zarządzaniu bieżącymi zadaniami, przepływie informacji czy koordynacji pracy poszczególnych działów. W ECO-POL doskonale to rozumiemy, dlatego planujemy inwestować w kompetencje pracowników i kolejne projekty edukacyjne.

                                              VIDEORELACJA Z RYNU DOSTĘPNA TUTAJ!

Zachęcamy do polubienia oficjalnego profilu na Facebooku, gdzie zamieściliśmy więcej materiałów
z tego wydarzenia.

W przypadku konieczności demontażu, transportu i utylizacji azbestu zapraszamy do kontaktu z działem obsługi ECO-POL.