Usuwanie azbestu można (trzeba!) łączyć z edukacją i rozmową o ochronie środowiska. ECO-POL wie jak to robić
ECO-Konferencja to pierwsze w Polsce wydarzenie, które zintegrowało ekologię, dialog i neuronauki, docierając do setek osób z opiniotwórczych środowisk – w tym dziennikarzy. To także wieloetapowy, długofalowy projekt edukacyjny, aktywizujący działania społeczne skoncentrowane na odpowiedzialnym gospodarowaniu odpadami i ochronie środowiska. Pomysłodawcą przedsięwzięcia była spółka ECO-POL zajmująca się ściąganiem azbestu, utylizacją azbestu, transportem azbestu oraz składowaniem azbestu.
"Akcja-publikacja" w ramach projektu spółki ECO-POL w mediach
Inicjatywa otrzymała profesjonalną oprawę promocyjną i medialną, tak by informacje (online i offline) z ekologicznym call-to-action trafiły do jak najszerszego grona odbiorców (grup docelowych): reprezentantów ministerstw i samorządów, ekspertów i liderów opinii, nauczycieli i uczniów, przedstawicieli biznesu, jak również dziennikarzy prasowych, radiowych i internetowych. Patronami medialnymi ECO-Konferencji zostali Gazeta Pomorska oraz Polskie Radio PiK. 151 to łączna liczba publikacji, które ukazały się w kanałach firmowych ECO-POL, prasie, radio oraz internecie.
W kanałach firmowych ECO-POL pojawiło się 118 publikacji, w tym:
- Facebook 40 postów + 5rolek,
- LinkedIn 21 postów,
- You Tube 15 filmów,
- Google profil firmy16 wpisów w aktualnościach,
- www.eco-pol.net.pl 21 newsów.
W mediach regionalnych wyrezonowały 33 publikacje. Dziękujemy dziennikarzom, a w szczególności
Patronom medialnym: Polskiemu Radio PiK (zapraszamy do lektury artykułu, na końcu którego znajdują się wejścia anetnowe na żywo) oraz Gazecie Pomorskiej (tu można przeczytać relację).
Budowanie EKO-świadomości w oparciu o dialog odbywało się także poprzez dystrybucję materiałów edukacyjnych w gminach, szkołach i przedszkolach w Świeciu, Pruszczu, Serocku, Łowinku, Niewieścinie, Warlubiu, Lipnikach, Wielkim Komorsku, Czaple, Terespolu Pomorskim, Grucznie, Wiągu.
Łaczna liczba przekazanych egzemplarzy materiałów drukowanych: 5 329, w tym:
-2 442 egzemplarzy komiksów dla uczniów klas 3 – 6,
- 1 981 egzemplarzy kolorowanek dla dzieci z przedszkoli i klas 0 – 2,
- 766 egzemplarzy gazet informacyjno edukacyjnych Zielony Ład dla uczniów klas 7 – 8 i dla nauczycieli,
- 120 egzemplarzy materiałów dydaktycznych dla nauczycieli i dostęp do wersji elektronicznej dla wszystkich nauczycieli i wychowawców,
- 20 egzemplarzy materiałów dydaktycznych dla gmin.
ECO-POL zachęca do osobistej rozmowy o zrównoważonej gospodarce i niskoemisyjności; inspiruje młode pokolenie konkursami oraz zajęciami sportowymi
Na zaproszenie spółki odpowiedziały 1 063 osoby, biorąc udział w różnych wydarzeniach stacjonarnych. W ramach ECO-Konferencji zorganizowano m.in. mikro-inicjatywy mające na celu bezpośrednie dotarcie do grup docelowych z przekazem o skutecznym dialogu i mądrych działaniach ekologicznych. Ich rekwencja wyniosła:
- pre-pilotaż w Świeciu (27 osób),
-2 spotkania lokalne ECO-Gmina (56 osób),
- konkurs plastyczny dla dzieci i młodzieży (60 osób),
- warsztaty dla dzieci (345 osoby) i nauczycieli (24 osoby),
-zajęcia sportowe, edukacyjne z koncentracją na emisjach 19.09.23 r. w ramach Międzynarodowego Dnia Sprzątania Świata (369 osób),
- konkurs fotograficzny dla dzieci i młodzieży w ramach Międzynarodowego Dnia Ziemi (38 osób).
Zwieńczenie spotkań osobistych stanowiła ECO-Konferencja, która odbyła się 22.03.2024 r. w hotelu Holiday Inn w Bydgoszczy, gromadząc 144 uczestników.
Dziękujemy za zaangażowanie i wsparcie!
Chcesz bliżej poznać ECO-POL Sp. z o.o. - lidera od demontażu azbestu? Zajrzyj na firmowy Facebook i na LinkedIn.